Galéria

Abroncs pasztázása

A földön elvégzett durva gyorsjavítás

Belső perem fent

BMW túramotor

Személy

Forgalmazott könnyűfém tárcsák márkái

 

Alutech AEZ Dezent
Dotz Enzo

Forgalmazott márkák

Vredestein Pirelli Michelin
GoodYear Continental Semperit
Fulda Kleber BF Goodrich
Dunlop Hankook Firestone
Kormoran Nokian Debica
Uniroyal Sava Kingstar
Bridgestone Maxxis Yokohama

 


 

Jótanácsok autósoknak!

  • Maradjunk mindig a gyártó által javasolt méretnél vagy annak váltóméreténél.
  • Minden szerelésnél új szelep behúzása szükséges.
  • Tartsuk be az ajánlott abroncsnyomásokat, nagyobb terhelés esetén a nyomást is növeljük a megfelelő mértékben.
  • Ajánlott legalább 2 hetente az abroncs nyomását ellenőrizni, a túl kicsi nyomás rendellenes gumikopáshoz vezethet, növeli a jármű üzemanyag fogyasztását és csökkenti a stabilitását.
  • Javasoljuk az abroncs nitrogén gázzal történő feltöltését, melynek köszönhetően hő hatására csak minimális mértékben változik a gumi nyomása, és kevésbé öregíti az abroncsot.
  • Azok a gépjármű tulajdonosok, akik két felnire szerelt garnitúrával rendelkeznek, mindig ragaszkodjanak a kerekek centírozásához is. Ez csak minimális többletköltséggel jár, de nem megfelelő kiegyensúlyozás esetén rendellenes gumikopás jelentkezik és a futóművet is megviseli. Mindezek idő előtti lengéscsillapító-meghibásodáshoz vezethetnek. Azonban az sem elhanyagolható szempont, hogy egy gondos szakember a kiegyensúlyozó gépre felszerelt kerék futásából ki tudja szűrni a felni sérüléseket, a tárcsa ovalitását. Ez esetben javítás szükséges, vagy csere ha a javítás nem megoldható. Fontos megjegyezni, hogy egy nullára kiegyensúlyozott keréknek még mindig lehet ovalitása, amit okozhatnak kátyúk, gödrök és mint tudjuk, a jó magyar utakon ilyenek előfordulnak.
  • A leszerelt abroncsok futásképéből lehet következtetni a futómű állapotára (dőlés, összetartás), a lengéscsillapítók működésére, amely hibákat időben kiszűrve jelentős későbbi kiadásokat spórolhat meg a tulajdonos.
  • A 6 évnél idősebb abroncsok használata nem javasolt, mivel a gumi is elöregszik, veszít rugalmasságából, tapadásából. Ez a jelenség vizes úton méginkább felerősödik, főleg a ha minta sem elég nagy. Ilyenkor gyakran felúszik a gumi az aszfalton lévő vízre (aquaplanig) ekkor a vezető elveszti az uralmát a gépjármű irányíthatósága felett (kanyarodás, fékezés). Komoly balesetek származhatnak belőle!
  • Lehetőleg tartózkodjunk a használt gumik vásárlásától, mivel nem ismerjük a gumi előéletét. Lehet asszimetrikus kopása is az előző jármű nem megfelelő futóműbeállítása miatt, vagy állóra fékezték a járművet, és ettől az abroncs szögletessé vált.
  • Egy új abroncs még a magasabb vételár esetén is jobb futott kilométer/ár értéket érhet el, nem beszélve az általa nyújtott jóval nagyobb tapadásról, biztonságról.
  • Főleg az újabb autók tulajdonosainak a figyelmébe ajánljuk, hogyha a gyártó által a járműhöz adott kerékkulccsal tegyenek egy szerelési próbát, hogya ezt nem találják megfelelőnek akkor vásároljanak egy tisztességes kerékkulcsot. Ennek elmulasztása egy defekt esetén, főleg éjjel bosszús perceket, órákat okozhat az út szélén.

Jó utat, balesetmentes vezetést!

Pörös Zoltán, technikus, a Profil Gumiszerviz vezetője

Galéria

Műhelyképek

Komlett gumi- és felnicsere

Életképek